Přejít na obsahovou část stránky

První kroky, když něco nefunguje na webu

Pokud budeme mít nějaký problém na webu - nebude se vám něco propisovat, něco vám tam nepůjde, zkuste prosím nejprve tyto základní kroky:

  1. Podívat se na jaké je web verzi a případně aktualizovat na nejnovější verzi, pokud to půjde
  2. Přeuložit problémové prvky na webu (bude záležet podle toho, kde je problém) -> hlavičku, šablonu (konstrukční i obsahovou), stránku, konkrétní kostičku - prostě zkusit vše přeukládat
  3. Promazat cache v swm (přes tužku u implementace)

Zaseklá (dlouho běžící) aktualizace webu

Pokud aktualizujete nějakou implementaci a přijde vám, že se zasekla, tak tomu dejte čas, je možné, že zrovna hromadně aktualizujeme weby a tím se to vše zpomalí a prostě to trvá. Pokud je to ale fakt hodně hodně dlouho, tak aktualizaci webu zastavte následovně:

  1. V swm v dané implementaci klikněte na ikonku malé červené šipky (ta se vám tam zobrazuje, když probíhá aktualizace) a chvilku počkejte - tím zastavíte rozeběhnutou aktualizaci
  2. Ze selectu vyberte verzi na kterou chcete aktualizovat
  3. Zaškrtněte checkbox “force (mismatch symlink)"
  4. Klikněte na Uložit a znovu zaktualizujte implementaci na požadovanou verzi
Zastavení aktualizace v swm

Nepřebírají se překlady na webu

Pokud se na web nepřeberou překlady např. do cookie lišty nebo do recaptchy, tak zkuste tyto kroky:

  1. Ujistěte se, že je opravdu nastavený překlad
  2. Synchronizujte překlady v administraci webu
  3. Smažte cache v swm (přes tužku u implementace)

Pokud nepomůže, tak:

  1. php system.php web:lang:generateTranslationFiles → to vygeneruje do složky data/translations/frontend/messages.[locale].db (soubor je prázdný, ale slouží k identifikaci locale)
  2. smazat a zahrat Symfony cache: ./bin/phing platform:cache:clearAndWarmup → vytvoří cache vcetne cache slovníku (katalogu) ve složce data/cache/symfony/translations/catalogue.[locale].[hash].php
  3. refresh webu

Na webu u produktů nebo novinek to hází chybu 500

Pokud Vám na webu hází chybu 500 u automatického modulu ať už u novinek nebo produktů, ujistěte se, že na tomto webu nedošlo k odpojení těchto modulů (produktů nebo novinek). Při odpojování automatického modulu z webu je důležité, aby toto odpojení proběhlo správně. Nejprve je nutné tyhle moduly odpojit v modulu Webové stránky (/web/page), tedy přejít u daného automatického modulu do konfigurace a tam kliknout na Odpojit. Po tomto odpojení přímo ve webu modul ještě deaktivujte v swm. Potom se musí ještě spustit command: command web:amodule:dynamic-route-init-settings, aby proběhlo správné odpojení.

Při instalaci typovky přes instanty se nenahrajou styly

Pokud zainstalováváte typovku a nenahrajou se vám tam styly, zkuste následující postup:

  1. Na implementaci pustit:
    bin/console web:lang:generateTranslationFile
    bin/console core:translation:generate
  2. A pak buď pustit bin/console core:tool:clearCache ale jistější je jít do SWM do nastavení implementace (přes tužtičku) a tam kliknout na smazat cache

Pokud toto nepomůže, tak si ověřit na implementaci, zda tam opravdu styly jsou ve jmeno-implementace/Web/Frontend/jmeno-implementacemyebranacom. Měly by tu být složky jako css/fonts/img/js atd. a pokud nejsou, tak překopírovat z typovky, ze který byl web založen.

Při duplikaci se nezobrazují stránky v administraci

Pokud se v administraci nezobrazují stránky (zobrazuje se pouze filtrovací řádek), tak je potřeba promáznout ID usera v CoreUserRegistry, konkrétně ve sloupečku name=list.global.filters. Při duplikaci se může stát, že se uloží špatné ID a pak se nezobrazí žádné záznamy. Pokud se tak stane, postupujte takto:

  1. Odhlaste se z administrace
  2. V CoreUserRegistry, ve sloupečku name=list.global.filters smažte ID usera
  3. Znovu se přihlašte (načte to tam správné ID a už se načtou stránky)

Aktualizace webu skončí FINISH WITH ERRORS

Pokud při aktualizaci webu je v logu chyba typu: ERROR: Cannot get data from swm bemenu! (Undefined WS exception.) nebo ERROR: Cannot get data from Swm Actionpanel! (Undefined WS exception.), tak je to proto, že chybí oauth klíč (někdo ho smazal). 

Řešení:

  1. Na implementaci v logs složce je cat phing-install.log a na konci výpisu je 
    [oauth] => Array
    [appkey] => doména_webu (např. nopozm_cz)
  2. Tam je vidět ten klíč, co má být v DB
  3. Tento klíč je nutné vrátit do imes2 databáze do tabulky CoreOauthclient

Nezobrazující se produkty na webu

Pokud se vám nezobrazují na webu produkty, zkontrolujte, zda mají produkty přiřazenou skupinu. Každý produkt nutně musí mít skupinu, jinak se nezobrazí na FE. Na skupinu je pak navázaná kategorie, takže všechny produkty ve skupině budou mít stejné kategorie.

Nefunkční Google mapy

Pokud na webu nefungují Google mapy, je důležité zkontrolovat API klíč, jestli je správný (je to nejčastější chyba). Potom ještě musí být správné nastavení v Googlu, konkrétně musí být povolené služby Maps JavaScript API, Geocoding API a Places API a správně nastavené restrikce u vytvořeného API klíče:
https://.vase_domena/
https://vase_domena/*
https://vase_domena/stranka_kde_je_mapa

Podrobný popis jak správně nastavit Google mapy: https://manual-eweb.ebrana.cz/zakladni-a-pripojene-sluzby.

Přihlášení do administrace na webu sidlobezlimitu.cz

Na web https://sidlobezlimitu.cz/ se musí do administrace přihlašovat přes editor.sidlobezlimitu.cz (nefunguje to jen přes “Přihlásit” v imesu 1.8). Je to uvedené i i v poznámce u implementace v imesu 1.8.

 

Pokud potřebujete s čímkoliv poradit, můžete vyplnit kontaktní formulář

  • Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.
ANCHOR_TOP_TITLE

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti je však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti